torsdag 13 november 2008

Första officiella framträdandet

Igår gjorde jag mitt första officiella framträdande. Fp Stockholm hade en hearing med ett stort antal av de som kandiderar till EP-valet för Folkpartiet.

Det var 23 kandidater med på hearingen och det är en fantastisk känsla att vara med i ett parti där det finns så många EU-entusiaster. I förra EP-valet röstade endast 37,4% av den svenska befolkningen. Att höja valdelatagndet är en av de största utmaningarna i min kampanj. Det gäller att hitta nya metoder och kanaler. Om ni har idéer får ni gärna maila eller lämna kommentarer.

Mitt deltagande igår gick bra. Det är svårt att synas bland 23 andra men jag fick fram viktiga budskap om en generös, human och rättsäker migrationspolitik, vikten av mänskliga rättigheter i utrikespolitiken och ett EU för alla, oavsett etnisk bakgrund, kön eller sexuell läggning. Jag ser fram emot fler drabbningar.

0 kommentarer: