måndag 2 februari 2009

Super Bowl XLIII

Det 43:e Super Bowl avgjordes igår i ett knivseggsspännande möte mellan Pittsburgh Steelers och Arizona Cardinals.

Jag hejade på Steelers i finalen (även ifall jag sedan länge är ett Patriots-fan i NFL och ett Michigan Wolverines-fan på collegenivå). Stålstaden som numera dras med ekonomiska problem av stora mått har inte mycket mer än ett grymt bra fotbollslag. Kanske var det inte så överraskande att de vann till slut med 27-23 men det var på håret. Avgörandet kom när det återstod 35 sekunder.

Uppdatering: Matchen innehöll också den längsta "interception" som lett till en touchdown i Super Bowl. Kolla in:



Helt otroligt! Jag älskar amerikansk fotboll. Det är den bästa TV-sporten som finns. Den längsta interception någonsin i NFL kan ni se här (tack för länk). Jag orkade inte sitta uppe och titta men kvällen till ära hade min underbara flickvän lagat äkta Chicken Wings med Louisiana Hot Sauce på recept från Hooters. Jag fixade Blue Cheese-dressingen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var den längsta interception som lett till touchdown någonsin - i Super bowl.

Unknown sa...

Nope, den längsta någonsin i NFLs historia var det.

Anonym sa...

Mischa: Fel. Lär dig lite ödmjukhet, det gör alla gott. Snabb googling ger att rekordet är 108 yards.

http://se.youtube.com/watch?v=f4Bmjh7mXvU